Skrivteknik/tips

Bullet Journal

2016-11-10 11:11 #0 av: Lojs

Jag har alldeles precis börjat med Bullet Journal, hade ingen aning om att det var så stort som det är.
Rent allmänt är det att man har en planeringskalender där man proppar in det mesta i livet, vad man ska göra, idéer man har osv.
Just skrivmässigt kan det vara ett ställa att snabbt skriva ner idéer som ploppar upp, börja skriva en text som dök upp i huvudet, ha en "tracker" där man följer hur ofta man sätter sig och skriver mm.
Allt man behöver för att komma igång är bara en anteckningsbok och en penna. =) Så det är ingen sån där grej där man måste köpa från nåt speciellt ställe eller prenumerera på någon mailinglista eller nåt annat som kostar extra pengar.
Sedan kan man tydligen köpa tillbehör i oändlighet upptäckte jag när jag började kolla i grupper på facebook och söka på pinterest.

I alla fall, jag har precis upptäckt det och känner att det kan passa mig som levde för min Filofax medan jag gick i skolan och tänkte att det säkert är fler här som använder en BuJo och kanske någon mer som precis som jag helt missat att det existerar. =)

I alla fall för att kolla vad det är rekommenderar jag först hemsidan för personen som kom på idén. http://bulletjournal.com/
Sedan finns det info i oändlighet om man kollar på nybörjar tutorials på youtube eller söker på pinterest.
Det finns även en hel del grupper på Facebook där man kan be om tips och råd, jag gick med i Bullet Journal Junkies och Bullet Journal Sverige (BuJo).

Jag ville väl inget särskilt med det här inlägget, bara dela vidare något som jag tycker verkar smart. =)

//Louise

Anmäl
2016-11-10 12:28 #1 av: parsley

Aldrig hört talas om. Tack för tipset! Ler

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.