Annons:
Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 1110 ggr
parsley
2016-10-24 16:12

Människor som inte läser är smartare

Människor som inte läser är smartare, hävdar ny forskning. Blir du provocerad? Läs artikeln.

http://www.gp.se/n%C3%B6je/kultur/forskare-m%C3%A4nniskor-som-inte-l%C3%A4ser-b%C3%B6cker-%C3%A4r-smartare-1.3891017

Annons:
Loris M
2016-10-24 16:27
#1

Det var intressant och lite skrämmande. Vi bommas hela tiden med information, artiklar, nyheter och hjärnan kanske inte hinner med allt. (Eller är det vi som tror att vi inte har tid att läsa allt). Men att så få läser artiklar innan de delar var ändå lite oväntat och konstigt.

Tjeja
2016-10-24 17:14
#2

😃 Den var ju rätt rolig faktiskt!

TS och Loris M läste ni artikeln till slutet verkligen? 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Loris M
2016-10-24 17:44
#3

#2 Ja, det gjorde jag. Det jag menar är skrämmande är att många delar utan att läsa och att bara 41% enligt statistiken inte skulle läsa ända till slutet. Vi bara sväljer rubriker och resten fyller vi i själva.

lunaticIam
2016-10-25 01:39
#4

Skrämmande hög siffra faktiskt, tycker jag!

tlover
2016-10-31 15:04
#5

Detta har jag märkt även på iFokus. Folk läser enbart rubriken och möjligen första stycket och sen svarar dom.

Därför får man ofta väldigt orelevanta svar (tex om man ber om hjälp om mellanmål och längre ner i inlägget skriver att man inte tål nötter, gluten och mjölk så får man tips om nötter, kvarg och mackor)

Att folk inte orkar läsa en hel tråd, visst men varför ens svara (eller dela) om man inte läst hela inlägget (eller artikeln)

l'm back

Loris M
2016-10-31 16:31
#6

#5 Ja, det är märkligt. Jag såg på FB att flera delade just den här artikeln som finns i TS och skrev en kort kommentar som visade tydligt att de inte läst det. Och det blev alltid någon som frågade: "Har du läst artikeln?". 

Jag har också svårt att förstå varför man delar om man inte läst.

Annons:
TatsuOni
2016-11-12 12:08
#7

Jag skulle inte vilja dela någonting som jag inte hade läst igenom. Jag vill inte heller svara  om jag inte har läst igenom hela inlägget/tråden någonstans. Om jag inte hinner/orkar läsa just då, så bokmärker jag så att jag kan läsa allt vid ett senare tillfälle innan jag tar ställning/kommenterar eller delar.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: