Annons:
Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 1216 ggr
parsley
2016-07-05 08:13

Deckarförfattaren stal mitt liv

Artikel i aftonbladet. Emelie Schepp har använt sig av en verklig persons öde i en av sina böcker, utan att be om lov.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23113565.ab

Annons:
Maria
2016-07-05 08:39
#1

Jag vet inte riktigt vad jag tycker.

Givetvis kan jag tycka att man kan ha haft en Dialog med personen i fråga men samtidigt så är det ju genom att vända sig till media så att hela historien blir "öppen" som gör detta så stort.

Jag funderar på om det hade drabbat mig själv som också varit svårt sjuk. Jag hade nog blivit smickrad snarare. Att min historia är så intressant att den kan platsa i en bok 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sommarek
2016-07-05 08:47
#2

Riktigt dåligt.  Naturligtvis kan man inte undgå att inspireras av sin omgivning, men att ta det mer eller mindre ord för ord är inte bara dålig fantasi men dåligt omdöme. Vad hjälper det att be om ursäkt när man redan sålt en persons historia till 200,000 människor?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

landsbygdsbo
2016-07-08 09:50
#3

Hur fick författaren reda på historien. Har  en person delat med sig av en berättelse så kan vem som helst använda delar av den och göra dem till sina.

Sommarek
2016-07-08 09:55
#4

#3 Det står i artikeln, men det hör väl ändå till god ton att man kollar med personen ifråga om det är okej först.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: