Annons:
Etikettbiografi-skriva-om-sitt-liv
Läst 1407 ggr
CarolinaF
5/27/15, 6:26 PM

Min bok ide

Hej!

Jag har påbörja min det som förhoppningvis ska bli min första publicerade bok :)

Bakgrunden är att jag som skribent och debattör har engagerat mig i bland annat skolfrågor och arbetet mot mobbning och även föreläst en del i detta. Under hela grundskolan blev jag själv väldigt mobbad, både av andra elever och tyvärr också av en del lärare, att jag envist försökte resonera med skolledningen förvärrade bara min situation, inte heller blev den bättre av att jag kämpade i motvind med min dyslexi. 

Det var då och nu är nu och NU ska det skrivas böcker. Jag är i fullt skå med att kontakta gamla mobbare, lärare och elever, skoledning och andra som gick i min klass och i parallellklasser under min tid. Jag ska riva allt från skolans arkiv där mitt namn står med. Jag har även kontakter som kan tänka sig filma hela den här proceduren, vilket också kan bli intressant tror jag. 

Den färdiga boken kommer vara skrivet utifrån mitt egna perspektiv, även om jag kommer ha alla intervjuer i åtanke, jag vill berätta för läsaren allt jag försökte berätta då men utan att bli hörd.

Jag vill ge det där barnet jag en gång var en röst, hålla henne i handen och låta henne berätta om sitt 10 åriga helvete. 

Vad tror ni om boken?


Annons:
InkaAthilea
5/27/15, 6:49 PM
#1

Modigt att konfrontera dem! och modigt att våga möta och ta hand om ditt inre barn, hoppas att hon får upprättelse. 

Det är för jävligt att vi är så många som blivit utsatta för mobbing och att skolan inte vågar/eller gör tillräckligt för att stoppa det.

Ju mer man tar upp ämnet och rör om desto bättre. Mobbing försiggår på alla skolor, många arbetsplatser osv…  och om det ändrar tankarna hos En person har det gjort nytta.  Förhoppningsvis händer det saker hos många fler.

Lycka till! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

CarolinaF
5/27/15, 7:15 PM
#2

#1 Tack! Det är inte konstigt att folk inte vågar, det har tagit många år för mig och även om jag känner mig väldigt peppad så är det läskigt, men det är läskigt och intressant samtidigt. 

Mobbing är ett extremt stor problem som inte tillräckligt många tar på allvar, många skolor (däribland den jag gick i) tror att de kan sopa det under mattan och komma billigt undan. De ska få lära sig att även mobbade barn kan komma tillbaka och kräva upprättelse många år senare :)


InkaAthilea
5/27/15, 7:50 PM
#3

Jag har funderat på det där många ggr….  skulle inte våga konfrontera min gamla skola eller våga stämma hemkommunen. De gjorde inte nånting för att stoppa mobbing. Det fanns nån antimobbing grupp på skolan jag gick… men den var ju många mobbare med i själva och låtsades att de var mot mobbing. (fnys)

Mobbing förstör så mycket för offrens självkänsla och man blir så formad av det där. Det är svårt att lämna det helt bakom sig även om man nu kan se på det med vuxna ögon på ett mer intellektuellt sätt.   

Även om då var då och nu är nu bär man med sig det resten av livet.  Det kan ingen som inte varit utsatt förstå på samma sätt…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
5/27/15, 7:58 PM
#4

Förstår att det känns läskigt, är imponerad av att du tar tag i det, En dag kanske jag gör något liknande. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

n00bArtWork
5/28/15, 3:26 PM
#5

Jäklar va häftigt, bara att köra på!

Upp till toppen
Annons: