Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1669 ggr
[Torpedtass]
2015-01-14 16:36

Dagböcker

Någon här inne som skriver dagböcker? Jag försöker hitta snygga skrivböcker man kan skriva sina tankar mm i dagligen men lyckas inte hitta något. Någon som vet en sida man kan beställa från?

Inte enfärgade vill ha mönstrade, gärna flerfärgade, snygga skrivböcker.
Absolut inte dessa klassiska almanacka dagböcker man hittar överallt, vill inte ha en almanacka utan en ren skrivbok.

Annons:
RödPanda
2015-01-14 17:05
#1

På Akademibokhandeln har dom serien Paperblanks, har du kollat på dom? Finns i flera olika stilar och storlekar. Kostar lite mycket (enligt mig) men är snygga och sköna att ta på 🙂

[Torpedtass]
2015-01-14 17:25
#2

#1 Akademibokhandeln här är jätte liten så tveksam till att de ens har dem men får ta mig ner på stan någon dag och kika.

Ellociraptor
2015-01-14 17:40
#3

Jag brukar köpa små block (A5) från typ Gallerix. De kommer oftast i roliga färger eller med roliga motiv (har typ haft allt ifrån t-rex till Coca-Cola-flaskor som motiv på dem). Vill du vara riiiktigt fancy finns ju Moleskin som går att beställa online, men de kostar ju en del…

[Torpedtass]
2015-01-14 18:28
#4

#3 Moleskin har mest enfärgade och det vill jag inte ha.
Tänker du på vanliga kollegieblock från gallerix då med spiralrygg? Sådana faller inte mig i smaken.

parsley
2015-01-15 08:27
#5

Scandbooks brukar sälja snygga anteckningsböcker på bokmässan. Hör efter om de går att få tag på någon annanstans också. Annars får du kolla i bokhandlar på stan och se vad du hittar.  http://www.scandbook.se/

Ellociraptor
2015-01-15 08:42
#6

#4 Det var inte moleskin jag tänkte på insåg jag (fast de har ju snygga Hobbit-böcker), utan Paperblanks som nämndes i #1. Typ alla Akademibokhandlar jag varit i har haft dem, men de är som sagt dyra.

Annars tror jag att jag köpt en dagbok med rygg från Gallerix (men den sortens block föll inte mig i smaken), som var vitt med ett grafiskt svart mönster på. Så det kan ju vara värt att leta där om inte annat.

Annons:
MalinVirvelvind
2015-01-16 10:34
#7

Paperblanks från Akademibokhandeln är min favorit! Håller med om att det är dyrt, men mina dagböcker är viktiga för mig, så jag väljer att lägga lite mer pengar på det. Ska ju behålla dem hela livet, läsa, minnas och reflektera!

Skorpion76
2015-06-05 07:11
#8

Jag brukar blogga i ett vanligt ordbehandlingsprogram, men jag skriver i brevform till olika namn. Jag vet inte om man kan kalla det dagbok eftersom jag inte berättar om vad jag gör varje dag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
2015-06-08 00:01
#9

Eller så köper du en enfärgad plus en bunt klistermärken och skapar din helt egna dagbok. Jag har gjort så senaste gångerna jag gått i skolan. Ett kollegieblock och diverse klistermärken så har man något unikt som ingen annan har.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Carpinus]1
2017-08-05 15:27
#10

Danska Nationalmuseum ber alla danskar skriva dagbok den 6 september och skicka in till museet. Det är en  uppföljning av en liknande kampanj i september 1992, då man fick man in dagboksblad från 51 000 danska. Den gången fick man dagsskildringarna inskickade i pappersformat, medan det nu är det digitala formatet som gäller.

Källa.

Upp till toppen
Annons: