Annons:
Etikettmanus-film-pjäs
Läst 2008 ggr
kramarange94
2013-02-28 17:48

Filmteam sökes! (manusskrivare)

Hejsan alla filmskapare!

Till sommaren tar jag studenten från min film och TV utbildning i Växjö och flyttar tillbaka ner till Ystad där jag bodde innan jag började plugga!

Det jag är mest rädd för nu är att jag tappar ”filmskapar gnistan”, vilket jag absolut inte vill göra, men det är ju ganska svårt att göra filmer helt ensamt, även om det bara är kortfilmer…

Därför vill jag skapa ett litet team med trevliga människor som gillar att göra film! Jag söker minst en från alla olika ”roller” i filmskapandet, men de jag först och främst är ute efter är:
• Kameraman
• Ljud
• Ljus
• Redigerare
• Manusskrivare

Min tanke med detta är att vi träffas eller snackar via t.ex. skype och planerar, disskuterar osv. och sedan träffas vi när vi är redo och spelar in en liten film tillsammans (en gång i månaden/varannan månad).

Som sagt bor jag i Ystad, men det finns inga krav på var du ska bo. Det ända kravet är att du ska kunna ta dig till inspelningsplatsen när vi ska spela in! Det finns ju inga krav på att vi bara ska spela in på ett ställe, så vi kan ju åka runt i Sverige och spela in på olika platser!

Någon utbildning eller erfarenhet är inget måste, utan det ända du behöver är en kamera om du är kameraman, redigeringsprogram om du är redigerare osv. och så klart måste du gilla att skapa film!

Kön eller ålder spelar ingen roll!

Detta är inget vi/ni får betalt för, utan vi kommer göra detta för nöjes skull! Vi kan lägga ut filmerna på youtube och blir vi jätte nöjda med någon film så skickar vi ju givetvis in den till någon tävling och hoppas på det bästa!

Detta projektet kommer att dra igång med planering när vi har fått ihop ett litet team. Första inspelningen kommer däremot inte äga rum förrän i slutet av sommaren/början av hösten! Men som sagt, är ni intresserade så hör av er så fort ni kan så vi kan bilda ett litet team.

Projektet kommer hålla på så länge vi vill och orkar, känner du efter ett tag att detta inte var något för dig eller att du inte har tid längre är det fritt fram att hoppa av om du känner för det…

Om du tycker att detta låter intressant eller har några frågor så kan du väl slänga ihop ett litet mejl till mig? :)
angelica.fischlein@gmail.com

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Annons:
Blodfot
2013-03-05 13:30
#1

Jga ÄLSKAR att skriva, så vara manusförfattare vore azum!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

kramarange94
2013-03-05 18:14
#2

Om du inte redan slängt iväg ett mejl, så gör det! :)

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Upp till toppen
Annons: